محل و شرایط نصب رله ریکلوزر

محل و شرایط نصب رله ریکلوزر

ریکلوزر را می توان یک کلید هوشمند و اتوماتیک مدرن معرفی کرد. ما قصد داریم در این مقاله شما را با ساختمان داخلی ریکلوزر به صورت مختصر ولی مفید آشنا کنیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عملکرد ریکلوزر

این مدار باعث اتصال مجدد اتوماتیک می شود و به عنوان یک تجهیزات الکتریکی مطمئن مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سیستم هوشمند الکترونیکی، امروزه به عنوان محافظت از شبکه آن شناخته شده است که  به صورت خودکار می تواند خطا را شناسایی، رفع و بازیابی کند.

سکشنالایزر با ریکلوزر به صورت ترکیبی می تواند نسبت به خطایابی اقدام نماید، توجه داشته باشید که این کلید را به عنوان یک کلید قدرت قابل قطع و وصل شدن می شناسند که تحت جریان نامی عملکرد خود را نشان می دهد. به صورت دستی نیز می توان این کلید را کنترل نمود. امروزه با توجه به پیشرفت صنعت از کلید گازی البته در مدل جدیدتر خود سکشنالایزر استفاده می شود. کلید هوشمند با فرمان از راه دور به راحتی باز و بسته می شود که این خود یک مزیت به شمار می آید.

عملکرد ریکلوزر

ساختمان داخلی ریکلوزر

بخش های مختلف ریکلوزر هرکدام حائز اهمیت هستند. تابلو، کنترل دستی، محافظت در مقابل اضافه بار و همچنین فرآیند بسته شدن خودکار رله را می توان جزء ساختار اصلی این سیستم معرفی کرد. این ساختار را به صورت ستونی، می توانید برای برق سه فاز نصب کنید. این نوع نصب در مقابل صاعقه یک محافظ بسیار قدرتمند است. شما عملکردهایی همچون محافظت، نظارت، کنترل و اندازه گیری را می توانید از این رله هوشمند انتظار داشته باشید. چنانچه بخواهیم به صورت ساده با شما صحبت کنیم، این رله یک مدار معمولی قطع کننده و کنترل شونده است که می توان آن را جز شاخصه های اصلی معرفی نمود. این رله صددرصد همراه با کلید قطع کننده بار، این قابلیت را دارد تا هر نوع خطا را تشخیص دهد. اینچنین نسبت به بازگردانی برق اقدام می کند. شما مادامی که از این نوع رله استفاده کنید، قطعی به شکل کاملاً خودکار کاهش پیدا می کند. نقش رله را در شبکه به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. همچنین  برای کیفیت برق در شبکه‌ های ولتاژ نیز یک گزینه ایده آل به شمار می آیند.

ساختمان داخلی ریکلوزر

طریقه نصب ریکلوزر

چنانچه بخواهیم شرایط نصب ریکلوزر را شرح دهیم، شما یک دمای بین منفی 450  و مثبت 850 درجه سانتی گراد را می توانید در نظر بگیرید. ناگفته نماند که رطوبت هوا تا ۱۰۰ درصد مجاز بوده و حداکثر ارتفاع نصب، باید سه هزار متر از سطح دریا باشد. نباید در مکانی که امکان تکان های شدید وجود دارد، نصب صورت پذیرد. بدون شک در چنین شرایطی با مشکلات ریز و درشت بسیاری رو به رو خواهید شد.

شما در مکان و شرایط خاص می توانید نسبت به نصب رله اقدام کنید. بهترین مکان نصب به عنوان یکی از تجهیزات حفاظتی در سیستم پست می باشد. همچنین شما برای مراقبت از خط اصلی روی خطوط ترانک نیز باید نصب این نوع رله را جدی بگیرید. برای تقسیم کردن خطوط تقریباً طولانی البته خطوطی که دور از پست هستند، نصب رله می تواند یک گزینه ایده آل و بسیار قابل قبول باشد. شما قبل از هر کاری باید بوشینگ‌ ها را کاملاً تمیز کنید.

طریقه نصب ریکلوزر

سخن پایانی 

ریکلوزر یک کلید هوشمند است. شما در زمان نصب باید به شرایط آب و هوایی، دمای هوا و حداکثر ارتفاع نیز توجه کنید. توصیه ما را جدی بگیرید و قبل از نصب نیز نسبت به تست فشار گاز، کنترل باتری ها، کنتاکت های قطع کننده خلا، تست کنتاکت رزیستانس، تست عایقی با ولتاژ بالا و تست عملکرد بی توجه نباشید. خرید این رله قطعا می تواند به کیفیت اتصال برق کمک کند. به همین دلیل به این نکته که از چه نوع فروشگاه  اینترنتی نسبت به خرید این قطعه اقدام می کنید، بی توجه نباشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *