امکانات اتوماسیون سکسیونر بر بستر GSM (SMS)

در این سطح از اتوماسیون بهره بردار امکان کنترل سکسیونر از راه دور و امکان استعلام وضعیت سکسیونر را با استفاده از پیامک خواهد داشت. این سطح از اتوماسیون برای بهره بردار هایی مناسب مبی باشد که :

  • تعداد کلید ها در شبکه کم باشد.
  • شبکه برق دارای انشعابات متعدد و اتصال رینگ نباشد.
  • دارای زیر ساخت اتوماسیون در مرکز کنترل مشتمل بر نرم افزار SCADA نباشند.

امکانات و ملزومات این سیستم کنترل به قرار زیر می باشد:

  • هر سکسیونر با یک تابلو کنترل و کابل کنترلی ارائه خواهد شد که سکسیونر در مسیر فیدر قرار گرفته و تابلو کنترلی در ارتفاع 6 تا 8 متر پایین تر از سکسیونر بر روی همان تیر برق نصب می شود. ارتباط تابلو و سکسیونر مربوطه توسط کابل کنترلی ارائه شده برقرار خواهد شد.
–       محل نصب سکسیونر بر روی تیر برق به همراه تابلو کنترل در شکل (6) مشاهده می شود.

–       سکسیونر دارای قابلیت اتوماسیون نیاز به برق فشار ضعیف جهت راه اندازی مدارات کنترلی خواهد داشت. از این رو هنگام نصب این نوع سکسیونر ها یک دستگاه ترانسفورماتور ولتاژ (PT) جهت تغذیه بر روی تیر برق نصب شده که ولتاژ 220 ولت با توان حداقل 300 ولت آمپر را تامین نماید. نحوه نصب این ترانسفورماتور در شکل (6) نشان داده شده است.

شکل (6): موقعیت نصب سکسیونر، تابلو کنترل و PT تغذیه

  • تابلو کنترل شامل یک دستگاه مودم GSM با قابلیت کنترل سکسیونر، باتری، باتری شارژر، هیتر و ترموستات تابویی، کلید مینیاتوری AC و DC جهت حفاظت، کلید قطع و وصل سکسیونر از روی تابلو (بدون نیاز به پرج) و کلید سلکتور جهت تعیین وضعیت کنترلی دستگاه (Remote/Local) می باشد.
  • در مودم دستگاه امکان تعریف یک شماره تلفن همراه به عنوان admin (مدیر سیستم) و چهار شماره تلفن همراه به عنوان user (کاربر) وجود دارد. این امر به دلیل حفظ امنیت سیستم الزامی می باشد.
  • در صورت بروز هر تغییر در عملکرد یا وضعیت کلید این تغییر بدون نیاز به استعلام به مدیر و کاربران سیستم ارسال خواهد شد.
  • مجموعه کد های دستوری مورد نیاز جهت تنظیمات به همراه مودم ارائه می شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *